Kladdkaka

Igår var jag på landet och sola, läste bok och pluggade matte. Fick inte så mycket annat gjort, men jag har bestämt mig för att satsa på VG i SO ändå, fastän jag tidigare bestämt mig för ett G. Trevligt!

Idag skulle jag och Lina på gudstjänst, jag gick mot Segeltorpskyrkan, ingenting ovanligt.. förutom att det gick ovanligt många finklädda människor runt omkring mig. Jag tänkte inte vidare på det, men när jag tillslut träffade Lina, förklarade hon att hon spekulerat lite.. det var konfirmation där för tillfället. Därav alla fest?klädda människor. Så vi sket i gudstjänsten och i den starka viljan att se Marcus Wallin i klänning, och solade hemma hos mig. Vi bakade min kända kladdkaka och hade det trevligt. Nu har hon gått hem, men om en timma ska jag vara på huset och spela med bandet. Det ska bli galet kul, tror vi ska spela min låt och jag ska få spela min käraste akustiska gitarr.

Sen blir det väl plugg eller något, kanske teknik? vem vet!

KLADDKAKA - RECEPT PÅ VÄRLDENS BÄSTA KLADDKAKA

  • • 2 dl vetemjöl
  • • 3 dl socker
  • • 3 msk kakao
  • • 1 msk vaniljsocker
  • • 1 dl flytande margarin
  • • 2 ägg

  • Gör så här:
    Vispa ihop ägg och socker med elvisp till blandningen blir riktigt jäkla pösig, du ska få ont i armen. Rör samman vetemjöl, kakao och vaniljsocker och blanda i. Tillsätt sedan det flytande margarinet och vispa samman till en jämn smet, sen ska du rita Jonnas face med pekfingret i smeten. Om du istället använder dig av fast margarin, SMÄLT DET! mycket enklare att vispa då. Tänk på att låta det svalna innan du blandar i det i kladdkakan.. annars blir det bara fel. Häll smeten i en lämplig form och grädda i 175 grader i mitten av ugnen i ca 20 minuter, samtidigt som du tänker på mig.

    .. GALET GOTT!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0