vidare till vänner

Idag var jag hos sångpedagogen. Vi skulle sjunga en låt jag aldrigt sjungt och knappt hört förut, så det var lite svårt. Men jag kunde den i princip efter timmens slut, haha. Det var inte så mycket nytt, men det var självklart ändå lärorikt, ;)

Jag tänkte att jag kanske senare kunde skriva olika sätt att mjuka upp rösten och halsen, och olika tips jag själv lärt mig om det finns några människor som gillar att sjunga som skulle tycka att det var kul. Det är bara att säga till, vad ni än vill läsa om!

Nu ska jag vidare till tv;n. Ha det!


härlig minnesbild från i sommras

Kommentarer
Postat av: Zue

Sångövningstips - yes! Preciiis vad jag skulle behöva efter idag. Har nämligen smällt i mig en himla massa födelsedagstårta på fikat på kvällens körövning, så pass mycket att jag känner att det nästan rinner ut genom öronen. Urrk!! Inte det bästa när man sen ska sjunga en timme till efter fikat kan jag säga. Då håller man varken takt eller ton... Tur att det inte är så här jämt (fast gott var det ju förstås). Hursomhelst, det vore kul med lite "tips från coachen"... ;) /Z

2009-03-30 @ 23:21:43
Postat av: jonna

haha, då måste jag ju skriva om det.:) själv skulle det sitta väldigt med bra med lite godsaker nu ;D

2009-03-31 @ 18:08:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0